Kuvien ja videoiden jako
Sosiaalisen median yhteisöpalvelut jaetaan yleensä kahteen luokkaan:
- verkkoyhteisöt tai sosiaaliset verkostopalvelut, kuten esimerkiksi Facebook ja LinkedIn, joiden kautta käyttäjät voivat profiloida itseään
- sisällönjako- ja tiedontuotantopalvelut, joiden avulla käyttäjät voivat jakaa esimerkiksi valokuvia ja videoita
Sisällönjako- ja tiedontuotantopalvelut tarjoavat lisäominaisuuksia, jolloin ne voivat olla käyttäjille houkuttelevampia kuvien ja videoiden julkaisupaikkoja kuin esimerkiksi perinteiset WWW-sivut. Esimerkiksi kuvien tai videoiden luokittelu asiasanoilla (ns. taggaaminen) tuo lisää aktiviteettejä omien sisältöjen ympärille, luo uusia yhteisöjä ja sitouttaa käyttäjää palveluun.
Tunnettuihin valokuvien jakopalveluihin kuuluu muun muassa Flickr. Käytetyimpiä videonjakopalveluja ovat muiden muassa YouTube, Yahoo!Video ja Hulu.
- Created by Petri Silmälä on 3.2.2010
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
Version 1 Next »
- No labels